Τα σημερινά θέματα(7/6/2017) στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας Γ Λυκείου κρίνονται βατά.Οι παρατηρήσεις ήταν σαφείς και δεν περιείχαν"παγίδες".Δόθηκε ένα διασκευασμένο κείμενο του Γρηγόρη Σκαλκέα από ομιλία του στην Ακαδημία Αθηνών για το ρόλο της Επιστήμης στη σύγχρονη εποχή και την ηθική ευθύνη του Επιστήμονα στη διασφάλιση των υψηλών στόχων της.Χαρακτηριστικό είναι ότι η άσκηση Β1 δόθηκε με τη μορφή Σωστού-Λάθους,στοιχείο που διευκόλυνε τους μαθητές και στην εξοικονόμηση χρόνου,τη στιγμή μάλιστα που η συγκεκριμένη άσκηση ήταν σαφέστατη.Όσον αφορά τις υπόλοιπες ασκήσεις,τόσο η μέθοδος ανάπτυξης,όσο και τα Συνώνυμα-Αντώνυμα,οι λέξεις συνοχής και τα "σχήματα λόγου"δε δημιούργησαν καμία δυσκολία στους μαθητές που ήταν επαρκώς προετοιμασμένοι.
Όσον αφορά την παραγωγή λόγου ζητήθηκε από τους μαθητές να αναπτύξουν αφενός το ρόλο της επιστήμης στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων σύγχρονων προβλημάτων και αφετέρου τα ηθικά εφοδια του επιστήμονα που θα του επιτρέψουν να υπηρετήσει αυτόν το στόχο.Κι όλα αυτά στο πλαίσιο μιας ομιλίας που θα εκφωνούσε ο μαθητής-υποψήφιος στο πλαίσιο της αποφοίτησής του.Εδώ ήθελε προσοχή,καθώς κατά την πραγμάτευση του θέματος ο υποψήφιος θα έπρεπε να προσέξει στην εισαγωγή το δοθέν επικοινωνιακό πλαίσιο και να το αξιοποιήσει δεόντως,ενώ όφειλε να διασφαλίσει και τις κατάλληλες μεταβατικές παραγράφους τόσο πριν πραγματευτεί το α ερώτημα ΄σ και πριν εισέλθει στο β ερώτημα.
ΥΓ.Στο φροντισήριό μας είχε δοθεί υλικό περίπου 40 σελίδων για το θέμα μέσα στις οποίες και μια μεγάλη έκθεση του υποφαινόμενου(6 σελίδων).Ελπίζω οι μαθητές μας να τα αξιοποίησαν επαρκώς.Χθες βράδυ,τέλος,επισημάναμε το θέμα στους μαθητές μας,γεγονός καταλυτικό για μια "τελευταία ματιά"
Σαββίδης κ Λάζαρος
ΦιλόλογοςΦροντιστής
Διευθυντής Σπουδών
Όσον αφορά την παραγωγή λόγου ζητήθηκε από τους μαθητές να αναπτύξουν αφενός το ρόλο της επιστήμης στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων σύγχρονων προβλημάτων και αφετέρου τα ηθικά εφοδια του επιστήμονα που θα του επιτρέψουν να υπηρετήσει αυτόν το στόχο.Κι όλα αυτά στο πλαίσιο μιας ομιλίας που θα εκφωνούσε ο μαθητής-υποψήφιος στο πλαίσιο της αποφοίτησής του.Εδώ ήθελε προσοχή,καθώς κατά την πραγμάτευση του θέματος ο υποψήφιος θα έπρεπε να προσέξει στην εισαγωγή το δοθέν επικοινωνιακό πλαίσιο και να το αξιοποιήσει δεόντως,ενώ όφειλε να διασφαλίσει και τις κατάλληλες μεταβατικές παραγράφους τόσο πριν πραγματευτεί το α ερώτημα ΄σ και πριν εισέλθει στο β ερώτημα.
ΥΓ.Στο φροντισήριό μας είχε δοθεί υλικό περίπου 40 σελίδων για το θέμα μέσα στις οποίες και μια μεγάλη έκθεση του υποφαινόμενου(6 σελίδων).Ελπίζω οι μαθητές μας να τα αξιοποίησαν επαρκώς.Χθες βράδυ,τέλος,επισημάναμε το θέμα στους μαθητές μας,γεγονός καταλυτικό για μια "τελευταία ματιά"
Σαββίδης κ Λάζαρος
ΦιλόλογοςΦροντιστής
Διευθυντής Σπουδών
0 Comment to "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΓΕΛ,7/6/2017"
Δημοσίευση σχολίου