Σάββατο 18 Απριλίου 2015

Εξεταστικό σε δόσεις


Η πρώτη καλή εικόνα του νέου εξεταστικού μένει μισή, αφού ανακοινώθηκαν μόνο τα εξεταζόμενα μαθήματα και τα επιστημονικά πεδία στα οποία οδηγούν. Υπολείπεται ακόμη η ανακοίνωση των σχολών και των τμημάτων που περιέχει το κάθε επιστημονικό πεδίο, τα βασικά μαθήματα κάθε πεδίου και ο τρόπος υπολογισμού των μορίων εισαγωγής.

Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια έχει επικρατήσει η λογική ότι, όταν ανακοινώνουν το περίγραμμα του εξεταστικού, έχουν ανακοινώσει το εξεταστικό. Το κακό ξεκίνησε από την κ. Διαμαντοπούλου που πίστευε ότι είχε ολοκληρωμένη πρόταση, για να τη διαδεχθεί ο κ. Αρβανιτόπουλος με τον κ. Λοβέρδο που δεν κατάφεραν για ενάμισι χρόνο μετά την ανακοίνωση και την ψήφιση του περιγράμματος του εξεταστικού και πάλι να το ολοκληρώσουν. Έφτασαν μάλιστα, ξεπερνώντας κάθε χρονικό όριο, να το καταστήσουν ανεφάρμοστο και να καταλήξουμε στην αναζήτηση ενός νέου συστήματος που θα στηρίζεται στα παλαιά βιβλία γιατί δεν προλάβαιναν να προχωρήσουν στη συγγραφή των απαραίτητων νέων.

Η ολοκλήρωση του νέου εξεταστικού είναι κατεπείγουσα γιατί κάθε ασάφεια δημιουργεί προβλήματα στους μαθητές της Β Λυκείου. Ένα παράδειγμα είναι κάποιοι μαθητές, που στοχεύοντας στα οικονομικά, επέλεξαν τις Ανθρωπιστικές Σπουδές ως ομάδα προσανατολισμού στη Β Λυκείου για να αποφύγουν τη φυσική. Σύμφωνα με το προηγούμενο σύστημα εισαγωγής, του κ. Αρβανιτόπουλου, αυτή η επιλογή δεν δημιουργούσε κανένα πρόβλημα. Με την αντικατάσταση των Μαθηματικών και Στοιχείων Στατιστικής (που θα εξετάζονταν) με τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης ένιωσαν ότι οι μαθητές που παρακολούθησαν στη Β Λυκείου την ομάδα προσανατολισμού των Θετικών Επιστημών θα έχουν πλεονέκτημα σε σχέση με αυτούς και, συνεπώς, ένιωσαν αδικημένοι.

Η αλήθεια είναι ότι το πρόβλημα που δημιουργείται είναι μικρό και ξεπερνιέται πολύ εύκολα. Το άγχος αυτών των παιδιών, όμως, δεν είναι εύκολο να ξεπεραστεί γιατί γι' αυτούς το πρόβλημα φαίνεται πολύ μεγάλο. Ο φόβος τους είναι δικαιολογημένος αφού δεν γνωρίζουν τη συνέχεια της ύλης για να εκτιμήσουν το μέγεθος του προβλήματος. Το θέμα είναι ότι όσο το εξεταστικό σύστημα μένει ανολοκλήρωτο τόσο πιο πολλά παιδιά κινδυνεύουν από παρεξηγήσεις και κακές επιλογές. Αν σκεφτούμε ότι το 1% των μαθητών μπορεί να κάνει λάθος (ποσοστό γενικά αποδεκτό) αυτό αντιστοιχεί σε 1.000 μαθητές και είναι πάρα πολλοί για να το αποδεχτούμε, γιατί μιλάμε για νέους ανθρώπους και όχι για αριθμούς. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, γιατί είναι απαραίτητο να ολοκληρωθεί... χθες το νέο εξεταστικό σύστημα, ώστε οι επιλογές των μαθητών να στηρίζονται σε δεδομένα και όχι σε εικασίες. Αν λοιπόν θεωρούν στο Υπουργείο Παιδείας ότι ολοκλήρωσαν τη δουλειά κάποιος πρέπει να τους πει ότι έχουν πολύ δρόμο ακόμη μπροστά τους.

Ο ισχύων νόμος αναφέρει ότι μέχρι την 1η Μαρτίου έπρεπε να είχαν ανακοινωθεί οι σχολές και τα τμήματα κάθε πεδίου και μέχρι την 31η Μαρτίου έπρεπε να είχαν ανακοινωθεί τα μαθήματα βαρύτητας κάθε τμήματος. Απέχουμε αρκετά από το απώτατο όριο που έθεσε ο νόμος.

Αν όσα λείπουν είναι τόσο απλά τότε ας τα ανακοινώσουν άμεσα για να δούμε και το υπόλοιπο του εξεταστικού συστήματος, ώστε να το κρίνουμε συνολικά. Αν όσα λείπουν δεν είναι τόσο απλά τότε πρέπει να στρωθούν στη δουλειά και να ολοκληρώσουν το συντομότερο δυνατό γιατί δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για να πάρουν τις αποφάσεις τους τα παιδιά.

Share this

0 Comment to "Εξεταστικό σε δόσεις"

Δημοσίευση σχολίου