Καταργείται η τράπεζα θεμάτων και ακυρώνεται ο τρόπος προαγωγής στο
Λύκειο, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας. Οι
εκπαιδευτικοί θα θέτουν όλα τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων και οι
μαθητές θα προάγονται με την επίτευξη γενικού μέσου όρου 9,5.
Για την τράπεζα θεμάτων και πως κατέστρεψαν μια καλή ιδέα έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενο άρθρο εδώ. Ας δούμε τι επιπτώσεις θα έχει η επαναφορά του γενικού μέσου όρου 9,5 ως κριτήριο προαγωγής στην επόμενη τάξη.
Με τον ορισμό του γενικού μέσου όρου 9,5 ως μοναδικό κριτήριο προαγωγής είναι προφανές ότι η προαγωγή στην επόμενη τάξη θα είναι πολύ πιο εύκολη από το πολύπλοκο και αποτυχημένο σύστημα που τώρα ισχύει.
Οι πανηγυρισμοί των μαθητών, όταν το έμαθαν, είναι η συντομότερη απόδειξη του πόσο πιο εύκολη γίνεται η προαγωγή στην επόμενη τάξη. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να ολοκληρώνουν τις σπουδές τους όλοι οι μαθητές.
Συνεπώς ένας από τους στόχους της Ελληνικής Εκπαίδευσης, αλλά και της ΕΕ, να μειωθεί η μαθητική διαρροή (η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου) θα επιτευχθεί και με το παραπάνω. Αυτό είναι πάρα πολύ καλό, αφού πάντα είναι καλύτερα να τελειώνει το σχολείο ένα παιδί, παρά να το εγκαταλείπει. Δε νομίζω ότι χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση.
Ενώ είναι, γενικά, καλό να τελειώνουν όλοι το σχολείο το θέμα είναι τι θα έχουν μάθει αυτά τα χρόνια στο σχολείο. Εδώ ξεκινούν τα προβλήματα, γιατί οι μαθητές, όπως όλοι οι άνθρωποι, θα ακολουθούν τον εύκολο δρόμο.
Αυτό σημαίνει ότι στα απαιτητικά μαθήματα δεν θα χρειάζεται να προσπαθούν καθόλου, αφού θα μπορούν να προάγονται «δανειζόμενοι» μονάδες από άλλα πιο εύκολα μαθήματα, όπως το project, τα Θρησκευτικά και άλλα.
Έτσι, για παράδειγμα, ένας μαθητής που θα έχει στα μαθηματικά προφορικό βαθμό 07 και γράψει στις εξετάσεις του Ιουνίου 01 θα έχει τελικό βαθμό 04 στα μαθηματικά και αν έχει στο project 16 θα περνά μέσω του project και τα μαθηματικά, στα οποία για να έχει τέτοια βαθμολογία σημαίνει ότι δεν καταλαβαίνει τίποτα και δεν μπορεί να συμμετέχει στο μάθημα.
Αν αυτός ο μαθητής προαχθεί, τότε στην επόμενη τάξη δεν θα μπορεί να παρακολουθήσει ούτε στοιχειωδώς το μάθημα, αφού δεν θα έχει την κατάλληλη υποδομή για να καταλάβει την ύλη της επόμενης τάξης.
Ένας έφηβος που δεν καταλαβαίνει τι γίνεται στην τάξη, αλλά είναι υποχρεωμένος να κάθεται 7 διδακτικές ώρες στην τάξη τι μπορεί να κάνει; Στην αρχή θα κοιτάζει το ταβάνι και τους συμμαθητές του, αλλά σύντομα θα βαρεθεί και θα αρχίσει να παρενοχλεί το μάθημα, εμποδίζοντας τη διεξαγωγή του, ενοχλώντας έτσι και αυτούς που θέλουν να μάθουν.
Το 9,5 καθιερώθηκε ως κριτήριο προαγωγής όταν οι μαθητές της Β Λυκείου έδιναν πανελλήνιες σε όλα τα μαθήματα και ο βαθμός των γραπτών προσαρμοζόταν στον προφορικό, με συνέπεια να είναι δύσκολο να επιτευχθεί το 9,5.
Όταν καταργήθηκαν οι πανελλήνιες εξετάσεις της Β Λυκείου έγινε πολύ εύκολη η προαγωγή στην επόμενη τάξη καθιερώνοντας τη λογική της... καθόλου προσπάθειας.
Οι αυστηρές προϋποθέσεις προαγωγής που τέθηκαν με το νόμο για το Νέο Λύκειο του κ. Αρβανιτόπουλου ήταν εκτός τόπου και χρόνου με αποτέλεσμα να μένουν μετεξεταστέοι από το 20-40% των μαθητών.
Απαιτήθηκαν δύο αλλαγές στο νόμο, μέσα στο καλοκαίρι, για να μετριαστεί το φαινόμενο, αποδεικνύοντας ότι δεν είχαν επαφή με την πραγματικότητα οι εμπνευστές του σχεδίου.
Τι πρέπει να γίνει για να είναι δίκαιος ο τρόπος προαγωγής στην επόμενη τάξη; Πιστεύω ότι η αλήθεια βρίσκεται, όπως πολύ συχνά, κάπου στη μέση. Δεν είναι σκοπός του σχολείου να μετατραπεί σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, αλλά δεν είναι σωστό να προάγονται όλοι ανεξαρτήτως της προσπάθειάς τους.
Πρέπει, πιστεύω, να απαιτείται γενικός μέσος όρος 10 και επιπλέον μέσος όρος 10 στη γλώσσα και τα μαθηματικά, έτσι ώστε αν ένας μαθητής δεν τα καταφέρνει στο ένα μάθημα να περνά αν είναι καλός στο άλλο.
Αν δεν είναι καλός σε κανένα από τα δύο να μένει μετεξεταστέος, γιατί δεν μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές του αν δεν ξέρει ούτε γλώσσα ούτε μαθηματικά.
Φυσικά δεν είναι σωστό να γίνουν αλλαγές στο μέσο της χρονιάς, συνεπώς είναι λογική μια ρύθμιση που θα ακυρώνει τους σκληρούς όρους προαγωγής που ισχύουν, αλλά από του χρόνου πρέπει το λύκειο να μπει σε μια σειρά, χωρίς συνεχείς αλλαγές.
Για την τράπεζα θεμάτων και πως κατέστρεψαν μια καλή ιδέα έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενο άρθρο εδώ. Ας δούμε τι επιπτώσεις θα έχει η επαναφορά του γενικού μέσου όρου 9,5 ως κριτήριο προαγωγής στην επόμενη τάξη.
Με τον ορισμό του γενικού μέσου όρου 9,5 ως μοναδικό κριτήριο προαγωγής είναι προφανές ότι η προαγωγή στην επόμενη τάξη θα είναι πολύ πιο εύκολη από το πολύπλοκο και αποτυχημένο σύστημα που τώρα ισχύει.
Οι πανηγυρισμοί των μαθητών, όταν το έμαθαν, είναι η συντομότερη απόδειξη του πόσο πιο εύκολη γίνεται η προαγωγή στην επόμενη τάξη. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να ολοκληρώνουν τις σπουδές τους όλοι οι μαθητές.
Συνεπώς ένας από τους στόχους της Ελληνικής Εκπαίδευσης, αλλά και της ΕΕ, να μειωθεί η μαθητική διαρροή (η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου) θα επιτευχθεί και με το παραπάνω. Αυτό είναι πάρα πολύ καλό, αφού πάντα είναι καλύτερα να τελειώνει το σχολείο ένα παιδί, παρά να το εγκαταλείπει. Δε νομίζω ότι χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση.
Ενώ είναι, γενικά, καλό να τελειώνουν όλοι το σχολείο το θέμα είναι τι θα έχουν μάθει αυτά τα χρόνια στο σχολείο. Εδώ ξεκινούν τα προβλήματα, γιατί οι μαθητές, όπως όλοι οι άνθρωποι, θα ακολουθούν τον εύκολο δρόμο.
Αυτό σημαίνει ότι στα απαιτητικά μαθήματα δεν θα χρειάζεται να προσπαθούν καθόλου, αφού θα μπορούν να προάγονται «δανειζόμενοι» μονάδες από άλλα πιο εύκολα μαθήματα, όπως το project, τα Θρησκευτικά και άλλα.
Έτσι, για παράδειγμα, ένας μαθητής που θα έχει στα μαθηματικά προφορικό βαθμό 07 και γράψει στις εξετάσεις του Ιουνίου 01 θα έχει τελικό βαθμό 04 στα μαθηματικά και αν έχει στο project 16 θα περνά μέσω του project και τα μαθηματικά, στα οποία για να έχει τέτοια βαθμολογία σημαίνει ότι δεν καταλαβαίνει τίποτα και δεν μπορεί να συμμετέχει στο μάθημα.
Αν αυτός ο μαθητής προαχθεί, τότε στην επόμενη τάξη δεν θα μπορεί να παρακολουθήσει ούτε στοιχειωδώς το μάθημα, αφού δεν θα έχει την κατάλληλη υποδομή για να καταλάβει την ύλη της επόμενης τάξης.
Ένας έφηβος που δεν καταλαβαίνει τι γίνεται στην τάξη, αλλά είναι υποχρεωμένος να κάθεται 7 διδακτικές ώρες στην τάξη τι μπορεί να κάνει; Στην αρχή θα κοιτάζει το ταβάνι και τους συμμαθητές του, αλλά σύντομα θα βαρεθεί και θα αρχίσει να παρενοχλεί το μάθημα, εμποδίζοντας τη διεξαγωγή του, ενοχλώντας έτσι και αυτούς που θέλουν να μάθουν.
Το 9,5 καθιερώθηκε ως κριτήριο προαγωγής όταν οι μαθητές της Β Λυκείου έδιναν πανελλήνιες σε όλα τα μαθήματα και ο βαθμός των γραπτών προσαρμοζόταν στον προφορικό, με συνέπεια να είναι δύσκολο να επιτευχθεί το 9,5.
Όταν καταργήθηκαν οι πανελλήνιες εξετάσεις της Β Λυκείου έγινε πολύ εύκολη η προαγωγή στην επόμενη τάξη καθιερώνοντας τη λογική της... καθόλου προσπάθειας.
Οι αυστηρές προϋποθέσεις προαγωγής που τέθηκαν με το νόμο για το Νέο Λύκειο του κ. Αρβανιτόπουλου ήταν εκτός τόπου και χρόνου με αποτέλεσμα να μένουν μετεξεταστέοι από το 20-40% των μαθητών.
Απαιτήθηκαν δύο αλλαγές στο νόμο, μέσα στο καλοκαίρι, για να μετριαστεί το φαινόμενο, αποδεικνύοντας ότι δεν είχαν επαφή με την πραγματικότητα οι εμπνευστές του σχεδίου.
Τι πρέπει να γίνει για να είναι δίκαιος ο τρόπος προαγωγής στην επόμενη τάξη; Πιστεύω ότι η αλήθεια βρίσκεται, όπως πολύ συχνά, κάπου στη μέση. Δεν είναι σκοπός του σχολείου να μετατραπεί σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, αλλά δεν είναι σωστό να προάγονται όλοι ανεξαρτήτως της προσπάθειάς τους.
Πρέπει, πιστεύω, να απαιτείται γενικός μέσος όρος 10 και επιπλέον μέσος όρος 10 στη γλώσσα και τα μαθηματικά, έτσι ώστε αν ένας μαθητής δεν τα καταφέρνει στο ένα μάθημα να περνά αν είναι καλός στο άλλο.
Αν δεν είναι καλός σε κανένα από τα δύο να μένει μετεξεταστέος, γιατί δεν μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές του αν δεν ξέρει ούτε γλώσσα ούτε μαθηματικά.
Φυσικά δεν είναι σωστό να γίνουν αλλαγές στο μέσο της χρονιάς, συνεπώς είναι λογική μια ρύθμιση που θα ακυρώνει τους σκληρούς όρους προαγωγής που ισχύουν, αλλά από του χρόνου πρέπει το λύκειο να μπει σε μια σειρά, χωρίς συνεχείς αλλαγές.
0 Comment to "Η βάση του 9,5"
Δημοσίευση σχολίου