Τις βάσεις για τη “θεμελίωση” του Νέου Λυκείου βάζει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως με διατάξεις που θα φέρει στο νέο Σχέδιο Νόμου για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση αμέσως μετά το Πάσχα.
Το νέο “τοπίο” της Α' Λυκείου θα συνοδευτεί και με την επιμόρφωση “μαμούθ” που ετοιμάζει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής καθώς και με την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, αρχικά, και στη συνέχεια αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ θα το “εγκαινιάσουν” οι μαθητές που του χρόνου θα φοιτήσουν στην Α Λυκείου.
Ειδικότερα το νέο Λύκειο που σχεδιάζει η υπουργός Παιδείας θα έχει την εξής μορφή:
1. Καθιερώνεται το Εθνικό Απολυτήριο-Σύνδεση των πιστοποιητικών Γλωσσομάθειας με την απόκτηση του Απολυτηρίου Λυκείου.
2. Η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου.
3. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του Εθνικού Απολυτηρίου , θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.
4. Θεσμοθετούνται γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του Λυκείου.
5. Η επιλογή των θεμάτων θα γίνεται από Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας
6. Θεσμοθετείται ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα.Την βάση ανά τμήμα ενδεχομένως να την καθορίζουν τα Πανεπιστήμια.
7. Ο αριθμός εισακτέων- σε χρονικό ορίζιοντα τουλάχιστον τριετίας, θα καθορίζεται από τα τμήματα των Πανεπιστημίων.
8. Η πιστοποιημένη γνώση τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας σθα συνδέεται με την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου. Εξυπακούεται ότι η απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας εντός του σχολείου
9. Επαναφορά των Λατινικών ως μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο
10. Ενοποίηση της 2ης και 3ης Ομάδας Προσανατολισμού. Κι αυτό διότι το “σπάσιμο” της 2ης Ομάδας Προσανατολισμού σε δύο ομάδες που έκανε η προηγούμενη Κυβέρνηση δημιούργησε πολλά ολιγομελή τμήματα. Σε σύνολο 10.000 τμημάτων στη Γ Λυκείου τα 2.500 είναι ολιγομελή, ποσοστό 25%.
11. Κατάργηση των 7ωρων που θεσμοθέτησε ο πρώην υπουργός Κ. Γαβρόγλου.
12. Αλλάζει το ισχύον καθεστώς των απουσιών των μαθητών από το επόμενο σχολικό έτος.
Έντεκα ερωτήσεις-απαντήσεις
Το esos ετοίμασε έντεκα ερωτήσεις-απαντήσεις με τα μέχρι σήμερα δεδομένα:
1. Ποιο είναι το βασικό που πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές;
Οι μαθητές που το Σεπτέμβριο θα φοιτήσουν στην Α' Λυκείου θα γνωρίζουν ότι τελειώνοντας Λύκειο θα αποκτήσουν το Εθνικό Απολυτήριο.
2. Τι αλλάζει ως προς την απόκτηση του Απολυτηρίου που πλέον θα φέρει την ονομασία Εθνικό Απολυτήριο;
Για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου θα τεθεί, ως προϋπόθεση στους μαθητές-ξεκινώντας από την Α' Λυκείου το Σεπτέμβριο- , εκτός από την επιτυχή ολοκλήρωση των τριών τάξεων του Λυκείου, και η κατοχή ενός αναγνωρισμένου Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.
Θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές -εφόσον το επιθυμούν - να το αποκτήσουν δωρεάν μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.
3. Και ο Μέσος Ορος της Βαθμολογίας του Εθνικού απολυτηρίου πως υπολογίζεται;
Ο Γενικός Μέσος Όρος του Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.
4. Ως προς τις προαγωγικές εξετάσεις τι θα αλλάξει;
Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις , από το επόμενο σχολικό έτος, δηλαδή τον Μάιο του 2021, τουλάχιστον για την Α Λυκείου, δεν θα γίνεται, όπως σήμερα αλλά από Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.
5. Η Τράπεζα Θεμάτων θα ισχύσει και για τις άλλες δύο τάξεις του Λυκείου;
Η υπουργός δήλωσε ότι η Τράπεζα Θεμάτων θα ξεκινήσει από την Α΄ Λυκείου , αλλά εάν το ΙΕΠ έχει ετοιμάζει Τράπεζα Θεμάτων και για τις άλλες δύο τάξεις του Λυκείου τη Β και Γ δεν αποκλείεται να δώσουν και αυτοί οι μαθητές εξετάσεις με επιλογή θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων .
6. Για την Α Λυκείου είναι έτοιμη η Τράπεζα Θεμάτων;
Το ΙΕΠ αναμένει την ψήφιση της διάταξης που θα επαναφέρει τη θεσμοθέτηση της Τράπεζας Θεμάτων, προκειμένου να ξεκινήσει τις διαδικασίες επανεξέτασης των θεμάτων της Τράπεζας του 2014., και την ένταξη του προγράμματος σε χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ.
7. Πως θα οργανωθεί η Τράπεζα Θεμάτων;
Το ΙΕΠ θα καλέσει τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας σε ηλεκτρονική πλατφόρμα.
Τα θέματα θα αξιολογηθούν από Επιτροπές Ειδικών , που επίσης θα συστηθούν από το ΙΕΠ, και εφόσον κριθούν κατάλληλα , θα συμπεριληφθούν στην Τράπεζα.
8. Ως προς τα Προγράμματα Σπουδών τι θα αλλάξει;
Στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι από τον επόμενο Σεπτέμβριο η Α Λυκείου να έχει νέα Προγράμματα Σπουδών. Το ΙΕΠ εκτιμά ότι θα έχει έτοιμα το νέα Προγράμματα Σπουδών πριν τον Αύγουστο.
9. Η θεσμοθέτηση της βάσης εισαγωγής πότε θα ισχύσει;
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η βάση εισαγωγής θα ισχύσει από το 2023 , δηλαδή όταν από τους μαθητές που τον Σεπτέμβριο θα φοιτήσουν στην Α Λυκείου.
10. Οι πιθανότητες εισαγωγής στα ΑΕΙ για τους μαθητές που θα φοιτήσουν το Σεπτέμβριο στην Α Λυκείου θα είναι ίδιες με σήμερα;
Οχι διότι θα υπάρξει μέχρι τότε μείωση του αριθμού εισακτέων.
11. Ως προς τις απουσίες τι θα αλλάξει;
Στις προθέσεις τις πολιτικής ηγεσίας, οι οποίες αναμένεται να αποτυπωθούν στο επικείμενο Σχέδιο Νόμου, είναι να αλλάζει το ισχύον καθεστώς των απουσιών των μαθητών από το επόμενο σχολικό έτος, ενώ μπαίνει “φρένο” στο ελληνικό φαινόμενο μετά το Μάρτιο οι Καθηγητές στη Γ Λυκείου να κάνουν μάθημα σε άδειες αίθουσες.
0 Comment to "Το Νέο Λύκειο “Κεραμέως” στο πολυνομοσχέδιο"
Δημοσίευση σχολίου