Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2015

Περί τράπεζας θεμάτων

Στην Ελλάδα έχουμε ένα καταπληκτικό χάρισμα να παίρνουμε από το εξωτερικό καλές ιδέες των οποίων η εφαρμογή θα πετύχαινε κάποια αποτελέσματα και καταφέρνουμε με την ίδια καλή ιδέα να πετυχαίνουμε τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Ο χώρος της εκπαίδευσης δεν θα μπορούσε να διαφέρει. Έτσι η εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων που είχε ως στόχο, μεταξύ άλλων, την καταπολέμηση της παπαγαλίας, θα καταφέρει, τελικά, το θρίαμβο της παπαγαλίας.
Ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας ότι το πλήθος των θεμάτων που περιέχει η τράπεζα θεμάτων είναι πολύ μεγάλο και θα μειωθεί δραστικά. Το πρόβλημα που δημιουργείται από το μεγάλο αριθμό θεμάτων είναι ότι για να δημιουργήσεις 200 ερωτήσεις από μία ύλη 100 σελίδων θα πρέπει να ρωτήσεις ασήμαντες λεπτομέρειες, που δεν θα έπρεπε να μάθουν απέξω οι μαθητές και η γνώση τους είναι εκτός του σκοπού των επαναληπτικών εξετάσεων του Ιουνίου ή θα ανακυκλώνεις τις ίδιες ερωτήσεις με λίγο διαφορετική διατύπωση ή και τα δύο.
Αυτό το πρόβλημα, που είναι υπαρκτό και διαπιστώθηκε στις εξετάσεις του περασμένου Ιουνίου, προσπαθεί να λύσει τώρα το Υπουργείο Παιδείας, με τη μείωση του αριθμού των θεμάτων που περιέχει η τράπεζα. Έτσι ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στη Φυσική από 354 θέματα θα έχουμε 150 και στη Φιλοσοφία από 299 θέματα θα έχουμε 70.
Θα λυθεί το πρόβλημα με τις ανούσιες ερωτήσεις και τις άχρηστες λεπτομέρειες, αλλά θα θριαμβεύσει η παπαγαλία. Ο μεγάλος αριθμός ερωτήσεων είχε σκοπό να μη μπορεί ο μαθητής να λύσει όλα τα θέματα, ώστε, τελικά, να εξετάζεται σε άγνωστα θέματα. Τώρα με τη δραστική περικοπή του αριθμού των ερωτήσεων θα μπορεί να λύσει όλα τα θέματα όποιος μαθητής θέλει με αποτέλεσμα αντί να γίνεται μάθημα να προετοιμάζονται οι μαθητές για τις εξετάσεις και μόνο. Είναι διαφορετικό πράγμα η διδασκαλία και διαφορετικό η προετοιμασία για 70 γνωστές ερωτήσεις.
Θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μου, να περιέχει λίγες ερωτήσεις η τράπεζα θεμάτων που θα αξιολογούσαν τη γνώση του μαθητή στα σημαντικά και όχι στα ασήμαντα, αλλά για να γλυτώσουμε από την παπαγαλία και το κατευθυνόμενο μάθημα θα έπρεπε να είναι κλειστή η τράπεζα. Να μη γνωρίζουμε το περιεχόμενό της, αλλά να έχουν δοθεί κάποιες ενδεικτικές ερωτήσεις, ώστε να γνωρίζουμε τη μορφή των ερωτήσεων. Αν η τράπεζα θεμάτων ήταν κλειστή στην κοινή θέα, τότε δεν θα προετοιμάζονταν οι μαθητές για τις συγκεκριμένες ερωτήσεις, αλλά θα αφιερώνονταν στην προσπάθεια να μάθουν την ύλη. Η κλειστή τράπεζα θεμάτων προϋποθέτει την εμπιστοσύνη των μαθητών προς το Υπουργείο Παιδείας, που δεν υπάρχει πια στη χώρα μας από κανένα προς κανένα, όχι μόνο των μαθητών.
Έτσι θα καταφέρουμε να καταστρέψουμε ακόμη μια καλή ιδέα και να γεμίσουμε τα κεφάλια των παιδιών μας με άχρηστα πράγματα. Θα αναρωτιόμαστε μετά γιατί τα παιδιά μας τρέχουν όλη μέρα, διαβάζουν όλη μέρα και πατώνουν στους διεθνείς διαγωνισμούς όπως ο PISA...

Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Τη διακοπή τροφοδότησης της Τράπεζας Θεμάτων για το τρέχον σχολικό έτος και τον περιορισμό του αριθμού των θεμάτων ανά μάθημα για την Α΄και Β΄ Λυκείου ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Συγκεκριμένα:
1. Από 21 Ιανουαρίου 2015, ημερομηνία έναρξης του Β΄ Τετραμήνου, να διακοπεί η τροφοδότηση της τράπεζας θεμάτων με νέα θέματα. Μέχρι την ημερομηνία αυτή:
α) Να εξορθολογιστεί ο αριθμός των θεμάτων, με βάση τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθήματος, τη διδακτέα ύλη και τον αριθμό των ωρών διδασκαλίας. Αυτή τη στιγμή ο αριθμός των θεμάτων σε κάποια μαθήματα κρίνεται υπερβολικά μεγάλος. Παρατηρούνται επαναλήψεις και ασάφειες, ενώ αντλούνται θέματα από μη σημαντικά τμήματα της ύλης, με αποτέλεσμα να υποστηρίζεται μηχανιστική μάθηση (αποστήθιση), να ακυρώνεται μερικώς η φιλοσοφία του Νέου Λυκείου και να οδηγείται μεγάλος μέρος μαθητών στα φροντιστήρια.
Ένα παράδειγμα: Για το μάθημα «Φιλοσοφία» της Β΄ Γενικού Λυκείου, που διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως, η Τράπεζα περιέχει 299 θέματα!! Στο συγκεκριμένο μάθημα θα μπορούσε με 70 περίπου θέματα να καλυφθεί επαρκώς το σύνολο της διδακτέας ύλης. Όπως προκύπτει από τον πίνακα που ακολουθεί, κάτι ανάλογο συμβαίνει και σε σχέση με πολλά άλλα μαθήματα της Β΄ Τάξης.
β) Να ολοκληρωθεί, όπου δεν έχει γίνει αυτό, η κάλυψη του συνόλου της διδακτέας ύλης.
2. Μετά την 21η Ιανουαρίου και μέχρι το τέλος του Μαρτίου να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις και αναπροσαρμογές, ώστε να αποφευχθεί η περίπτωση λανθασμένων ή ασαφών θεμάτων αλλά και τα ζητούμενα των θεμάτων να σχετίζονται απόλυτα με τις οδηγίες διδασκαλίας.
3. Τα θέματα να ταξινομηθούν κατά κεφάλαιο ή κατά διδακτική ενότητα, ώστε να είναι ευχερέστερη η αξιοποίησή τους κατά τη διδασκαλία.

Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015

Εκδήλωση Βασιλόπιτας 3/1/2015

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο καφέ-μπαρ CREAM της πόλης μας η εκδήλωση-θεσμός του φροντιστηρίου μας που αφορούσε την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.Όλα τα παιδιά που συμμετείχαν,έδειξαν τρομερή διάθεση και είχαν απαράμιλλο κέφι.Τους ευχαριστούμε για αυτό και τους υποσχόμαστε τη διενέργεια και άλλων παρόμοιων εκδηλώσεων,που αποδεικνύουν ότι το "ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ" φροντίζει για την ψυχική ευεξία των μαθητών του παντού και πάντοτε.Και του χρόνου!!!

Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2015

ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ 3/1/2014

Το φροντιστήριο "ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ"ανακοινώνει ότι το Σάββατο 3/1/2014.στις 6μμ θα πραγματοποιηθεί στο καφέ-μπαρ cream για τρίτη συναπτή χρονιά η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του.Σύντομα θα αναρτηθούν λεπτομέρειες στον ιστότοπό μας καθώς και πλούσιο φωτογραφικό υλικό.

Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014

ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ 2105

Η Διεύθυνση του Φροντιστηρίου εύχεται στους καθηγητές,τους μαθητές και τις οικογένειές τους το 2015 να ναι μια άκρως δημιουργική και αποδοτική χρονιά και να αποτελέσει την απαρχή ενός ευοίωνου μέλλοντος για όλους.Χρόνια πολλά λοιπόν με υγεία και πρόοδο σ όλες τις εκφάνσεις της ζωής σας!!!!


                                                  Από τη Διεύθυνση

Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2014

Ημέρα Γονέων 23/12/2014

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα 23/12/2014,η καθιερωμένη εδώ και 17 χρόνια "Ημέρα Γονέων".Η διεύθυνση του φροντιστηρίου ευχαριστεί τους γονείς για την εμπιστοσύνη τους και τους υπόσχεται ότι με αίσθημα ευθύνης θα συνεχίσει αδιαλείπτως να βρίσκεται κοντά στα παιδιά τους οδηγώντας τα στην επιτυχία.Εύχεται δε σε όλους τους μαθητές και τις οικογένειές τους καλές γιορτές με υγεία και οικογενειακή ευτυχία!!!!!Χρόνια Πολλά.