Για τις μετεγγραφές φοιτητών: «Είχε ψηφιστεί η διάταξη τις τελευταίες μέρες, ή την τελευταία πριν κλείσει η Βουλή για τις ευρωεκλογές. Και αυτή ισχύει τώρα. Η οποία δίνει δικαίωμα μετεγγραφής σε ορισμένες κατηγορίες που δεν μπορούμε να ξέρουμε αν είναι πολυπληθείς ή όχι. Πολύτεκνοι, τρίτεκνοι ανεξαρτήτως εισοδήματος; Έτσι ψηφίστηκε ο νόμος στις 4 Μαΐου, όλοι οι πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων, τρίτεκνοι αυτή είναι η μεγάλη κατηγορία. Εμείς κάναμε δυο απόπειρες, η μία απόπειρα να δούμε τα επιδόματα και από εκεί να καταλάβουμε πόσοι είναι και η δεύτερη απόπειρα από την Εφορία. Αλλά δεν μας έδειξε πόσοι έχουν παιδιά στο Πανεπιστήμιο και στο 1ο έτος. Το ζητήσαμε αυτό και από την Εθνική Στατιστική Αρχή, αλλά δεν υπάρχει αυτό το στοιχείο. Άρα δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσοι είναι οι τρίτεκνοι που θα ζητήσουν να ασκήσουν αυτό το δικαίωμά τους.
Στη συνέχεια ανάπηροι ή τέκνα αναπήρων, προσθέσαμε εκεί με πιστοποιητικό από το ΚΕΠΑ, για να μην είναι από τα Νοσοκομεία γιατί παλιά είχαμε προβλήματα εκεί. Εδίδοντο τα πιστοποιητικά και χωρίς να υπάρχει αναπηρία. Μετά τέκνα θυμάτων τρομοκρατίας και οικογένειες που έχουν δυο παιδιά, αυτό είναι πολύ σωστό. Ήθελα να είναι κι ένα εισοδηματικό κριτήριο όχι μικρό, ένα μεγάλο εισοδηματικό κριτήριο αλλά πάντως ήθελε.
Και με δύο παιδιά, αν το ένα σπουδάζει στο Ηράκλειο της Κρήτης το αν θα πάει στη Κομοτηνή, δεν βγαίνει πέρα. Με τρία σπίτια δεν βγαίνει πέρα.
Θέλω να σας πω ότι ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ αντίθετος γιατί ήταν μια μεγάλη τροπολογία από 16 άρθρα και όπως μας διευκρίνισε προχθές ο ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, όπου είχαμε τη συζήτηση, απέρριψε την τροπολογία για τα άλλα της άρθρα όχι γι” αυτό. Όπως τότε είχε πει ο κ. Κουράκος ο εισηγητής στη Βουλή και δυο βουλευτές του την περασμένη Πέμπτη στην Βουλή, αυτή τη ρύθμιση τη στηρίζουν.
Άρα υπάρχει μια ομοφωνία σε μια ρύθμιση του Μαΐου η οποία είναι πολύ γενναιόδωρη, δεν βάζει κανένα εισοδηματικό κριτήριο. Αυτό θα γίνει. Εμείς προσθέσαμε πριν από περίπου 20 μέρες και μια ρύθμιση που αφορά μόνο τις φτωχές οικογένειες, μονογονεϊκές και άλλες με εισόδημα 9.000€ το άτομο μέσα στην οικογένεια ετησίως, αλλά με ένα –επιτρέψτε μου να το πω- κόφτη, μόνο γι” αυτή τη ρύθμιση, 10% από αυτή την κατηγορία των αιτηθέντων μπορεί να ικανοποιηθεί το αίτημά τους, με βάση τη σειρά της επίδοσής τους. Αυτό θεωρούμε ότι θα φέρει 300 μετεγγραφές.
Το πόσες μετεγγραφές θα φέρει η ρύθμιση του Μαΐου, δεν το γνωρίζουμε. Γι” αυτό προσπαθούμε και με τα Πανεπιστήμια και με τα ΤΕΙ να βρούμε λύσεις.
Μη ξέροντας πόσος θα είναι ο αριθμός δεν μπορούμε να βρούμε τις λύσεις, αλλά προσπαθώντας να προσεγγίσουμε τον αριθμό κατ” αρχάς λέμε με τον κ. Κυριαζή στο Υπουργείο Παιδείας να μην μας πανικοβάλλει ένα πρόβλημα. Οι βουλευτές και τα Κόμματα έδωσαν προτάσεις για παραπέρα διεύρυνση της μετεγγραφής και εμείς είπαμε ότι δεν μπορούμε να πάμε παραπέρα, διότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να χειριστούμε αυτούς που ο νόμος για το ’14-’15 ορίζει.
Όταν έχουμε έγνοια μεγάλη για να ρυθμίσουμε ενδεχόμενη πλημμυρίδα προς τα κεντρικά ΤΕΙ και Πανεπιστήμια της χώρας (Πειραιάς, Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη), πρέπει να αντιμετωπίσουμε πρώτα απ” όλα αυτό και αν ενώ μιλάμε για πλημμυρίδα τελικά δεν υπάρξει τίποτε, θα δούμε. Αλλά φαίνεται ότι θα έχουμε ένα αριθμό πρωτόγνωρο στις μετεγγραφές.
Δυο συνέπειες. Πως θα ρυθμίσεις το πρόβλημα στο κέντρο, δεύτερον θα απερημωθούν τα περιφερειακά Πανεπιστήμια. Είναι πάρα πολύ σοβαρό. Ειδικά το δεύτερο έχουμε Πανεπιστήμια περιφερειακά, που θα έλεγε κανείς ότι φυτοζωούν. Αλλά έχουμε περιφερειακά Πανεπιστήμια όπως είναι το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, τη Νομική του ξέρω είναι εξαιρετική. Το Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης είχα συμμετάσχει με τον κ. Πανούση στην Επιτροπή η οποία το έχτιζε τη δεκαετία του ’90 στις αρχές και το πονάω αυτό το Τμήμα γιατί έχω συμμετάσχει και στη δημιουργία του. Αυτά τα Τμήματα είναι χρήσιμα Τμήματα, δεν μπορούν να κλείσουν αυτά τα Τμήματα. Το Πολυτεχνείο, η Ιατρική της Αλεξανδρούπολης αυτές είναι καλές Σχολές».
Για τις λύσεις που υπάρχουν στην περίπτωση που δημιουργηθεί μεγάλο κύμα μετεγγραφών φοιτητών: «Η διελκυστίνδα είναι: από τη μια αυτά τα προβλήματα και από την άλλη η φτώχεια. Και η Βουλή τι έκανε; Ανταποκρίθηκε στο θέμα της φτώχειας και μου είπε ότι «Βρες τις λύσεις. Εμείς δεν αλλάζουμε γνώμη, βρες τις λύσεις». Πάνω από τα 2/3 της Βουλής που το υποστηρίζουν, μην σας πω όλοι. Και έγινε η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και ουδείς είπε να βάλουμε εκ των υστέρων κάτι, θεωρώ ότι «Ρύθμισες; Λύσε το» και η δική μας ευθύνη είναι να το λύσουμε. Είπαμε στη Βουλή δυο προτάσεις.
Η μία πρόταση είναι απλή: να κοιτάξουμε αυτούς που θα έχουν μεγάλο αριθμό μετεγγραφών να τους ενισχύσουμε οικονομικά.
Το δεύτερο, που ήχησε περίεργα σε κάποιους που δεν ξέρουν και καλύτερα είναι όταν δεν ξέρεις να διαβάζεις να μάθεις και μετά να λες. Όταν απαιτείς από την πολιτεία να δρα κατόπιν ελόγου σκέψεως, πρέπει κι εσύ να είσαι έλλογο υποκείμενο. Πριν κάνεις κριτική, πρέπει να ανοίξεις τα στραβά σου να διαβάσεις δυο αράδες να μάθεις. Ειδάλλως αυτά που γράφεις είναι για τα σκουπίδια. Απευθύνομαι σε δυο, τρεις τύπους οι οποίοι το έχουν εργολαβία αυτό.
Από το 2013 ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου ο κ. Κυριαζής απευθυνόμενος στα Ιδρύματα είχε μιλήσει για την ανάγκη ενός προγράμματος διαδικτυακής διδασκαλίας. Τώρα, πάρα πολλά Ιδρύματα μου λένε είτε με δική τους πρωτοβουλία το ΤΕΙ Καβάλας, είτε μετά από δική μου ερώτηση το ΤΕΙ Κρήτης το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ότι είναι σε θέση –όχι φυσικά το σύνολο του προγράμματος σπουδών- για ένα μέρος του προγράμματος σπουδών να το κάνουν διαδικτυακά. Αυτό, μπορεί να βοηθήσει. Μπορεί να βοηθήσει ένα Ίδρυμα που δεν έχει μεγάλες αίθουσες. Μπορεί να βοηθήσει επίσης, άσχετα τώρα από το θέμα που έχουμε με τις μετεγγραφές, τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Αυτό είναι μια σύγχρονη μορφή διδασκαλίας. Το συζητήσαμε στη Βουλή αυτό, δεν μπορώ να ξέρω από τα 36 Ιδρύματα πόσα μπορούν, αλλά 5 με έχουν διαβεβαιώσει πως ένα κομμάτι μπορούν. Δεν συζητάμε να τα μετατρέψουμε σε Πανεπιστήμια ή ΤΕΙ ανοιχτής διδασκαλίας, όπως είναι της Πάτρας ή της Κύπρου, δεν εννοούμε αυτό. Δεν θα είναι διαδραστική η επαφή, δηλαδή να απευθύνεσαι και στο δάσκαλο να τον ρωτάς, θα είναι μονομερής. Σα να ανοίγεις το site τάδε και να διαβάζεις ειδήσεις. Είναι πάρα πολύ καλό αυτό, όσοι το βλέπουν περίεργα να ξεστραβωθούν αν είναι αυτοί που ενημερώνουν την κοινή γνώμη να βάλουν τα γυαλιά τους να διαβάσουν. Δεν θα μετατρέψουμε τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια ανοιχτής διδασκαλίας σε ανοιχτά Πανεπιστήμια, αλλά σε ένα βαθμό γίνεται ορισμένα μαθήματά τους να τα διδάσκονται με αυτόν τον τρόπο..
Η ανυπαρξία διαδραστικής σχέσης, δεν επιτρέπει να γίνουν εργαστήρια, αλλά στα μαθήματα της θεωρητικής διδασκαλίας νομίζω ανετότατα πολλά Ιδρύματα μπορούν να το κάνουν αυτό»
Στη συνέχεια ανάπηροι ή τέκνα αναπήρων, προσθέσαμε εκεί με πιστοποιητικό από το ΚΕΠΑ, για να μην είναι από τα Νοσοκομεία γιατί παλιά είχαμε προβλήματα εκεί. Εδίδοντο τα πιστοποιητικά και χωρίς να υπάρχει αναπηρία. Μετά τέκνα θυμάτων τρομοκρατίας και οικογένειες που έχουν δυο παιδιά, αυτό είναι πολύ σωστό. Ήθελα να είναι κι ένα εισοδηματικό κριτήριο όχι μικρό, ένα μεγάλο εισοδηματικό κριτήριο αλλά πάντως ήθελε.
Και με δύο παιδιά, αν το ένα σπουδάζει στο Ηράκλειο της Κρήτης το αν θα πάει στη Κομοτηνή, δεν βγαίνει πέρα. Με τρία σπίτια δεν βγαίνει πέρα.
Θέλω να σας πω ότι ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ αντίθετος γιατί ήταν μια μεγάλη τροπολογία από 16 άρθρα και όπως μας διευκρίνισε προχθές ο ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, όπου είχαμε τη συζήτηση, απέρριψε την τροπολογία για τα άλλα της άρθρα όχι γι” αυτό. Όπως τότε είχε πει ο κ. Κουράκος ο εισηγητής στη Βουλή και δυο βουλευτές του την περασμένη Πέμπτη στην Βουλή, αυτή τη ρύθμιση τη στηρίζουν.
Άρα υπάρχει μια ομοφωνία σε μια ρύθμιση του Μαΐου η οποία είναι πολύ γενναιόδωρη, δεν βάζει κανένα εισοδηματικό κριτήριο. Αυτό θα γίνει. Εμείς προσθέσαμε πριν από περίπου 20 μέρες και μια ρύθμιση που αφορά μόνο τις φτωχές οικογένειες, μονογονεϊκές και άλλες με εισόδημα 9.000€ το άτομο μέσα στην οικογένεια ετησίως, αλλά με ένα –επιτρέψτε μου να το πω- κόφτη, μόνο γι” αυτή τη ρύθμιση, 10% από αυτή την κατηγορία των αιτηθέντων μπορεί να ικανοποιηθεί το αίτημά τους, με βάση τη σειρά της επίδοσής τους. Αυτό θεωρούμε ότι θα φέρει 300 μετεγγραφές.
Το πόσες μετεγγραφές θα φέρει η ρύθμιση του Μαΐου, δεν το γνωρίζουμε. Γι” αυτό προσπαθούμε και με τα Πανεπιστήμια και με τα ΤΕΙ να βρούμε λύσεις.
Μη ξέροντας πόσος θα είναι ο αριθμός δεν μπορούμε να βρούμε τις λύσεις, αλλά προσπαθώντας να προσεγγίσουμε τον αριθμό κατ” αρχάς λέμε με τον κ. Κυριαζή στο Υπουργείο Παιδείας να μην μας πανικοβάλλει ένα πρόβλημα. Οι βουλευτές και τα Κόμματα έδωσαν προτάσεις για παραπέρα διεύρυνση της μετεγγραφής και εμείς είπαμε ότι δεν μπορούμε να πάμε παραπέρα, διότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να χειριστούμε αυτούς που ο νόμος για το ’14-’15 ορίζει.
Όταν έχουμε έγνοια μεγάλη για να ρυθμίσουμε ενδεχόμενη πλημμυρίδα προς τα κεντρικά ΤΕΙ και Πανεπιστήμια της χώρας (Πειραιάς, Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη), πρέπει να αντιμετωπίσουμε πρώτα απ” όλα αυτό και αν ενώ μιλάμε για πλημμυρίδα τελικά δεν υπάρξει τίποτε, θα δούμε. Αλλά φαίνεται ότι θα έχουμε ένα αριθμό πρωτόγνωρο στις μετεγγραφές.
Δυο συνέπειες. Πως θα ρυθμίσεις το πρόβλημα στο κέντρο, δεύτερον θα απερημωθούν τα περιφερειακά Πανεπιστήμια. Είναι πάρα πολύ σοβαρό. Ειδικά το δεύτερο έχουμε Πανεπιστήμια περιφερειακά, που θα έλεγε κανείς ότι φυτοζωούν. Αλλά έχουμε περιφερειακά Πανεπιστήμια όπως είναι το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, τη Νομική του ξέρω είναι εξαιρετική. Το Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης είχα συμμετάσχει με τον κ. Πανούση στην Επιτροπή η οποία το έχτιζε τη δεκαετία του ’90 στις αρχές και το πονάω αυτό το Τμήμα γιατί έχω συμμετάσχει και στη δημιουργία του. Αυτά τα Τμήματα είναι χρήσιμα Τμήματα, δεν μπορούν να κλείσουν αυτά τα Τμήματα. Το Πολυτεχνείο, η Ιατρική της Αλεξανδρούπολης αυτές είναι καλές Σχολές».
Για τις λύσεις που υπάρχουν στην περίπτωση που δημιουργηθεί μεγάλο κύμα μετεγγραφών φοιτητών: «Η διελκυστίνδα είναι: από τη μια αυτά τα προβλήματα και από την άλλη η φτώχεια. Και η Βουλή τι έκανε; Ανταποκρίθηκε στο θέμα της φτώχειας και μου είπε ότι «Βρες τις λύσεις. Εμείς δεν αλλάζουμε γνώμη, βρες τις λύσεις». Πάνω από τα 2/3 της Βουλής που το υποστηρίζουν, μην σας πω όλοι. Και έγινε η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και ουδείς είπε να βάλουμε εκ των υστέρων κάτι, θεωρώ ότι «Ρύθμισες; Λύσε το» και η δική μας ευθύνη είναι να το λύσουμε. Είπαμε στη Βουλή δυο προτάσεις.
Η μία πρόταση είναι απλή: να κοιτάξουμε αυτούς που θα έχουν μεγάλο αριθμό μετεγγραφών να τους ενισχύσουμε οικονομικά.
Το δεύτερο, που ήχησε περίεργα σε κάποιους που δεν ξέρουν και καλύτερα είναι όταν δεν ξέρεις να διαβάζεις να μάθεις και μετά να λες. Όταν απαιτείς από την πολιτεία να δρα κατόπιν ελόγου σκέψεως, πρέπει κι εσύ να είσαι έλλογο υποκείμενο. Πριν κάνεις κριτική, πρέπει να ανοίξεις τα στραβά σου να διαβάσεις δυο αράδες να μάθεις. Ειδάλλως αυτά που γράφεις είναι για τα σκουπίδια. Απευθύνομαι σε δυο, τρεις τύπους οι οποίοι το έχουν εργολαβία αυτό.
Από το 2013 ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου ο κ. Κυριαζής απευθυνόμενος στα Ιδρύματα είχε μιλήσει για την ανάγκη ενός προγράμματος διαδικτυακής διδασκαλίας. Τώρα, πάρα πολλά Ιδρύματα μου λένε είτε με δική τους πρωτοβουλία το ΤΕΙ Καβάλας, είτε μετά από δική μου ερώτηση το ΤΕΙ Κρήτης το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ότι είναι σε θέση –όχι φυσικά το σύνολο του προγράμματος σπουδών- για ένα μέρος του προγράμματος σπουδών να το κάνουν διαδικτυακά. Αυτό, μπορεί να βοηθήσει. Μπορεί να βοηθήσει ένα Ίδρυμα που δεν έχει μεγάλες αίθουσες. Μπορεί να βοηθήσει επίσης, άσχετα τώρα από το θέμα που έχουμε με τις μετεγγραφές, τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Αυτό είναι μια σύγχρονη μορφή διδασκαλίας. Το συζητήσαμε στη Βουλή αυτό, δεν μπορώ να ξέρω από τα 36 Ιδρύματα πόσα μπορούν, αλλά 5 με έχουν διαβεβαιώσει πως ένα κομμάτι μπορούν. Δεν συζητάμε να τα μετατρέψουμε σε Πανεπιστήμια ή ΤΕΙ ανοιχτής διδασκαλίας, όπως είναι της Πάτρας ή της Κύπρου, δεν εννοούμε αυτό. Δεν θα είναι διαδραστική η επαφή, δηλαδή να απευθύνεσαι και στο δάσκαλο να τον ρωτάς, θα είναι μονομερής. Σα να ανοίγεις το site τάδε και να διαβάζεις ειδήσεις. Είναι πάρα πολύ καλό αυτό, όσοι το βλέπουν περίεργα να ξεστραβωθούν αν είναι αυτοί που ενημερώνουν την κοινή γνώμη να βάλουν τα γυαλιά τους να διαβάσουν. Δεν θα μετατρέψουμε τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια ανοιχτής διδασκαλίας σε ανοιχτά Πανεπιστήμια, αλλά σε ένα βαθμό γίνεται ορισμένα μαθήματά τους να τα διδάσκονται με αυτόν τον τρόπο..
Η ανυπαρξία διαδραστικής σχέσης, δεν επιτρέπει να γίνουν εργαστήρια, αλλά στα μαθήματα της θεωρητικής διδασκαλίας νομίζω ανετότατα πολλά Ιδρύματα μπορούν να το κάνουν αυτό»
0 Comment to "O Υπουργός Παιδείας για τις μετεγγραφές"
Δημοσίευση σχολίου