Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου 2014

ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ-ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

«Δεν πάμε σε αλλαγές. Υπάρχει συνεχής παραπληροφόρηση με πολιτικά κίνητρα. Η παραπληροφόρηση αυτή θέλει τα καθημερινά θέματα της παιδείας με διάσταση από αναλήθεια μέχρι ψεύδους».
Τη δήλωση αυτή έκανε ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, στην τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΪ, «ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ», και υπογράμμισε:
Α.Εγώ σας λέω ότι επανειλημμένα έχουμε πει ότι το νέο Λύκειο το οποίο κατέστη νέο με πρόσφατες σχετικά αλλαγές και το νόμο περί Πανεπιστημίων, δεν πρόκειται να τα πειράξουμε. Εμείς θ’ ασχοληθούμε με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, το έχουμε πει αυτό εκατό φορές. Επιμένει μια φωνούλα να λέει ότι οργανώνουμε αλλαγές στο Λύκειο.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Β. Μια αλλαγή θα κάνουμε, την οποία όποιος λέει ότι δεν τη θέλει, πρέπει λιγάκι να κοιταχτεί. Αφαιρέθηκαν από τα Πανεπιστήμια Πληροφορικής οι εξετάσεις στο μάθημα της Πληροφορικής. Το θεωρώ όχι απαράδεκτο, αλλά μη υποστηρίξιμο διεθνώς σε καμία περίπτωση. Και τι λέμε: Η Χημεία στους χημικούς, σ’ αυτούς που έχουν αυτό τον προσανατολισμό σπουδών και η Πληροφορική σ’ αυτούς που έχουν προσανατολισμό σπουδών στην Πληροφορική.
Γ.Το να θεωρεί κανείς την Πληροφορική ως μέσο και όχι ως επιστήμη, είναι ανόητο. Μπορεί εσείς κι εγώ κύριοι να χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή για να κάνουμε τη δουλειά μας. Για να μπορέσω εγώ κι εσείς να κάνουμε αυτό, κάποιοι άνθρωποι ασχολούνται με την επιστήμη της Πληροφορικής. Αυτή την πορεία, που είναι παγκόσμια, η Ελλάδα αποφάσισε, κακώς, ότι δεν την θέλει.  Εδώ θα επιμείνουμε, είναι η μόνη αλλαγή που θα κάνουμε, θα επιμείνουμε σ’ αυτό, ότι όσοι δίνουν Πληροφορική θα εξεταστούν στα εισαγωγικά στο μάθημα της Πληροφορικής. Μόνο αυτοί. Κι έχουμε κάνει μια πολύ ισορροπημένη, απέναντι στη Χημεία και στην Πληροφορική, ταξινόμηση και δεν την ανακοινώνουμε ακόμη διότι συνεχίζουμε το διάλογο, είναι θέμα ολίγων ημερών. Είναι η μόνη αλλαγή που θα κάνουμε. Η λύση δεν έχει ανακοινωθεί. Οι χημικοί έχουν τις απόψεις ή και τις αιτιάσεις τους. Γίνονται απόλυτα σεβαστές, εκτιμούμε και σεβόμαστε πάρα πολύ και αυτό τον κλάδο της επιστήμης. Και θα τον σεβαστούμε διατηρώντας τη δυνατότητά τους να είναι παρόντες και η επιστήμη τους να είναι παρούσα εκεί όπου επιστημολογικά, όχι απλώς επιστημονικά αλλά επιστημολογικά, πρέπει έτσι να είναι. Δε μπορεί αυτό όμως να γίνει σε βάρος της Πληροφορικής.
ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜ ΑΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΑ ΑΕΙ
Δ.Ευρύτατη παρέμβαση στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ δεν θα γίνει. Αυτά τα λένε κερδοσκόποι του χώρου. Έλεγαν στην αρχή ότι «θέλω να καταργήσω τις καμπάνες», τώρα λένε ότι «θέλω να καταργήσω το σταυρό στη σημαία». Δηλαδή λένε διάφορα. Τους λέω ότι μπορείς ν’ απασχολήσεις την επικαιρότητα και με άλλους τρόπους. Κάνε τζόκινγκ γυμνός και θα σε δείξουν όλα τα κανάλια. Δεν είναι ανάγκη να ταλαιπωρείς τον κόσμο. Ταλαιπωρούν τον κόσμο με παραπληροφόρηση.
ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
    Για τα θέματα των εισαγωγικών στις στρατιωτικές σχολές  ο υπουργός Παιδείας είπε τα εξής: «Δεν έχουμε πάρει πρωτοβουλία εμείς. Μας ζήτησαν από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας να ξαναδούμε κάπως το θέμα. Η δική τους αντίληψη είναι και εν μέρει έχουν δίκιο, ότι σήμερα ένα παιδί που θέλει να μπει στις στρατιωτικές σχολές, συναγωνίζεται μ’ ένα παιδί που λέει «να μπω κάπου και ας είναι κι εκεί». Με αποτέλεσμα να έχουμε ορισμένα θέματα πολύ σοβαρά στην εξέλιξη αυτών που γίνονται Αξιωματικοί δι’ αυτού του τρόπου χωρίς να το θέλουν. Κάναμε αυτή τη συζήτηση. Είπαμε ότι οι εξετάσεις δε φεύγουν από το Υπουργείο Παιδείας γιατί καλές ή κακές είναι αδιάβλητες».
ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
    Για τα κενά στα σχολεία ο κ. Λοβέρδος τόνισε:
-Ξεκινήσαμε με τη διαπίστωση των  Υπηρεσιών μέσα από την πυραμιδωτή οργάνωση του Υπουργείου Παιδείας στην εκτίμηση των 22.500 κενών. Εμείς μπορούσαμε να καλύψουμε από αυτά τις 19.500 από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το ΕΣΠΑ. Στη συνέχεια οι 19.500 έγινε 16.500 και μετά 16.000, διότι δεν υπήρχαν χρήματα από το ΕΣΠΑ. Γιατί οι θέσεις για τις οποίες ζητούσαμε ΕΣΠΑ, ήταν θέσεις ασύμβατες με το ΕΣΠΑ. ΕΣΠΑ μπορείς να πληρώσεις σχολεία με ειδική αγωγή, μουσικά σχολεία, συγκεκριμένες ειδικότητες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας, αλλά όχι φιλόλογο.
  -Πέρσι ήταν το νέο Λύκειο σε πειραματική μελέτη και συνεπώς υπήρχε αυτή η αιτιολογία που δικαιολογούσε ΕΣΠΑ. Φέτος μας είπαν «Κύριοι έχετε 16.000 αντί για 19.500» τότε εμείς λιγοστέψαμε τις αποσπάσεις σε φορείς, δεύτερον κάναμε την παράλληλη ανάθεση μεγαλύτερη δηλαδή μια φιλόλογος –και σας λέω κι ένα παράδειγμα Καστελόριζου- κάνει μαθήματα που σχετίζονται με την οικονομία, με την πολιτική, με το Σύνταγμα. Ένας γυμναστής κάνει οικιακή οικονομία, δηλαδή κάνουν παράλληλα πράγματα. Αυτό υπήρχε, αλλά υπεραυξήθηκε και έχει καλυφθεί αυτό από τον τύπο στα επαγγελματικά λύκεια, αλλά και στα υπόλοιπα κανονικά γυμνάσια και λύκεια.
  -Ένα τρίτο μέτρο είναι η χρήση του Νόμου 1566 της δεκαετίας του ’80 ο οποίος ορίζει ότι σε έκτακτες περιστάσεις όλοι κάνουν τα πάντα. Άρα εμείς με αυτό τον τρόπο και έχοντας 16.000 αντί των αναγκών μας ξεκινάμε με μια λογική παρ' όλα αυτά 500 κενών, υπάρχει η εκτίμηση ότι θα υπερβούν τα 1.000 και η δική μας εκτίμηση που καταλήγει στα χίλια κενά σε όλη τη χώρα, είναι μετά από μια συσταλτική ερμηνεία του νόμου. Δηλαδή, με την έννοια ότι ένας καθηγητής αγγλικών σε ένα νησί, που έχει δύο ή τρεις σχολικές μονάδες θα κάνει και στις τρεις και για να συμπληρώσει το πρόγραμμα διδασκαλίας του και ορισμένες φορές για να καλύψει. Λέει εδώ και η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ «μα, οι θέσεις που προβλέπονται είναι τρεις και στα ολοήμερα σχολεία το προσωπικό εκεί δεν πρέπει να είναι όπως λέγαμε παλιά parking παιδιών, αλλά πρέπει να γίνεται δουλειά. Άρα πρέπει να πάτε περισσότερους δασκάλους». Απαντάμε ότι οι αριθμοί που δίνουν οι συνδικαλιστές είναι σωστοί, δεν τους αμφισβητούμε.
-Ομως, δεν έχουμε χρήματα να καλύψουμε. Δεν μπορούμε να τους καλύψουμε. Συνεπώς με τη λογική της επάρκειας πετύχαμε να είναι τα βιβλία στη θέση τους και όλα τα σχολεία όλες οι σχολικές μονάδες ανοιχτές. Υπάρχουν κενά, συμπληρώσαμε με 5.000 αναπληρωτές πριν αρχίσει το σχολικό έτος τα κενά, στείλαμε άλλες 5.000 περίπου την περασμένη Τετάρτη όπως ακριβώς είχαμε πει και αυτή την εβδομάδα θα στείλουμε και τους υπόλοιπους ούτως ώστε μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου από τις 16.000 θέσεις να έχουμε καλύψει τις 15.000. Θα μας μείνουν και 1.000 θέσεις για να καλύπτουμε έκτακτες περιστάσεις.
  -Ξέρουμε ότι υπάρχουν προβλήματα, δεν έχουμε χρήματα να καλύψουμε τις υπόλοιπες κενές θέσεις. Είμαστε σαφείς. Είχαμε πει στους συνδικαλιστές ότι διαφωνούμε ενδεχομένως για όλα, αλλά είναι θλιβερό ενώπιον του ελληνικού λαού να διαφωνούμε σε αριθμούς.
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ
    Για τις προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ ο υπουργός παιδείας υπογράμμισε τα εξής:
  Να πω με μια φράση. ΑΣΕΠ θα υπάρξει αν το Υπουργείο τα καταφέρει και η Κυβέρνηση τα καταφέρει, η εκπαίδευση να βγει από το 1 προς 10 τώρα. Στις 30 του μηνός καταθέτουμε μελέτη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην οποία ακτινογραφούμε την κατάσταση. Αυτό που έγινε φέτος, που πήραμε χρήματα με τη βοήθεια του κ. Δένδια και του Πρωθυπουργού και του κ. Βενιζέλου από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων δεν είναι σωστό. Επειδή αυξάνονται ραγδαία οι συνταξιοδοτήσεις και παράλληλα δεν γίνονται προσλήψεις του χρόνου δεν θα τα βγάλουμε πέρα. Δεν θα μπορέσει του χρόνου το σύστημα να λειτουργήσει, γι' αυτό πρέπει να βγούμε από το 1 προς 10. Κάναμε τη μελέτη, την ετοιμάσαμε. Χρειαζόμαστε 10.000 εκπαιδευτικούς. Και αυτούς θα τους πάρουμε φυσικά με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ο οποίος εάν έχουμε τη σχετική δυνατότητα θα γίνει το Δεκέμβριο, ή επειδή οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει και να διαβάσουν θα γίνει τον Ιανουάριο. Αυτό σκεφτόμαστε.
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΏΝ
    Για τις μετακινήσεις των μαθητών ο κ. Λοβέρδος είπε τα εξής:: Αρμόδιο είναι το Υπουργείο Εσωτερικών, αλλά όπου εντοπίζουμε πρόβλημα συνεργαζόμαστε με τον κ. Ντινόπουλο, δηλαδή μέχρι στιγμής τρεις τέσσερις φορές για θέματά μας έχουμε απευθυνθεί με θετικά αποτελέσματα. Δηλαδή η δική μας η ευθύνη είναι εκεί να εντοπίζουμε το πρόβλημα και να απευθυνόμαστε στον αρμόδιο. Δεν το λέω για να βγούμε από την ευθύνη, συνολική ευθύνη έχουμε ως Κυβέρνηση.

Share this

0 Comment to "ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ-ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ"

Δημοσίευση σχολίου